fredag 28 oktober 2011

ord

Ord, kan vara så mycket, men samtidigt så lite.
Ett ord kan betyda allt och samtidigt inget, det kan vara meningsfulla ord, men det kan också vara tomma ord.
Ord kan få dig att bli ledsen, ord kan få dig besviken, ord kan få dig glad, ord kan få dig och skratta och kan få dig och bli arg, ord kan göra det obeskrivliga, ord kan förändra ditt liv för alltid och för vissa tider. Ord kan komma ur dig och göra andra ledsna, glada, arga, få dom att skratta, besviken allt möjligt, det kan blir mycket fel, men också mycket rätt, det är egentligen ganska cool att ord kan betyda så mycket på samma gång. ¨

Förövrig så sitter jag om någon timme och skriver samhällsprov och sen sätter jag mig i en bil på väg mot flygplatsen.
  ¨Jag saknar dig, du är allt för mig.
Du lever i mitt hjärta, som ingen annan.
Min själ är brusten utan dig, du får inte lämna mig.
Då är jag bara halv.
Ditt leende är så vackert.
Dina ögon glittrar i solen, mitt hjärta bultar.
Helt plötsligt du står där, mitt framför mina ögon, din blick är fäst på mig,
Mina kinder är röda, du kom tillbaka, som en äkta vän. Det är dig jag vill ha,
Ingen annan bara dig, du tog min hand och vi vandra in i drömmen.
//Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar