onsdag 26 oktober 2011

du är allt

Onsdag här! En härlig dag enligt min mening, en kort tag med 3 lektioner klistrade på schemat, dagen slut halv 2. För min del blir det att sitta på skolan till halv 3, vänta in att Marie och Rebecca ska sluta, sen blir det att möta upp Soraya och Therese! Kul kul! Vi ska på Waldorf innan det blir av att fara med bussen mot kyrkbyn för att ha ledarutbildning. Japp min onsdag i en liten nöt.

Haha Glömde bort plugg, ops, men det ska också in där....


Vad finner jag egentligen
En sten, som är ihålig och tom
allt är som luft.
Inget finns där, ingen bryr sig.
Jag är luft, tom luft.
Ett ljus blända mig, någon kom.
Tog tag i min hand, titta rakt in i mina ögon och sa "hej"
Paff var jag.
Bara din blick förlama mig. 
Din beröring fick mitt hjärta att stanna. 
Allt blev tyst. 
En ny människa föddes inom mig och hopp växte fram. 
Jag ville aldrig släppa din hand mer.
Av rädsla att du skulle försvinna som alla andra.
Du gjorde inte det du fanns där då och nu. 
Varm i hela kroppen är jag. 
Jag ser ditt varma leende och fattar aldrig att det är sant.
Detta är något speciellt, något som får vara för evigt.


Jag börjar fundera lite smått såhär, tänk egentligen vad tråkigt ett liv skulle vara om man kunde allt, kanske skönt på vissa sätt man skulle aldrig behöva plugga, för du kan ju redan allt, du skulle aldrig få lära dig något nytt för det kan du redan, det skulle egentligen vara ganska tråkigt i längden, tänk att aldrig få lära sig något nytt, för det kan du reden, inte skulle de vara så kul va? eller skulle det? Kanske skönt, jag vet inte. Det är ju också jobbigt att behöva plugga in nya saker hela tiden, men det kan även vara kul att få lära sig något nytt, eller? Tror att det finns både nackdelar och fördelar med det där. Hmm det tar att klura på....
//Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar