tisdag 18 oktober 2011

Om du ändå bara kunde gå

Sitter här i min ensamhet, i mitt lilla rum, ingen hemma förutom jag och hunden.
Försöker proppa in lite spanska i min skalle, så att jag kommer i kapp med den en aning.
Jobbigt värre och inte nog med det, så har vi en spanska redovisning på torsdag, engelska inlämning till fredag, matte prov på fredag och såklart kemin, dock till tisdag med det bör börjas i tid med den...jaa super kul alltså!! Nja, men det funkar, ska försöka göra bort engelskan idag, fast då kom jag ju såklart på att jag har pappret i skolan, så det sprack. Hmm blir att fortsätta med spanskan sen övergå till matte eller kemi....
"it doesn't hurt"

Dina ord gjorde ont.
Jag trodde jag var din vän.
Din blick skada mig.
Dina ord tog kol på mig.
Vad har hänt?
Det vet bara du.
Inte jag.
Bara du.
Min hjärna är tom.
inga ord inga tanka finns där.
Bara luft.
Allt bara dog ut.
När jag hörde dina ord.
Det ändå som kom fram var en tår.
Tåren droppa ner på pappret. 
Förstod inget alls.
Men dina ord dom eka inom mig.
Tomma hårda ord.


//Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar