söndag 14 augusti 2011

everything and nothing

Tänkte börja med att slänga upp en bild på födelsedagsbarnet Linnea!
'
En Glad och nöj Linnea, som just käkat mjukglass under lulespelen! 

Det finns, så mycket i livet att vänta på, men ingen tid att vänta. Livet förändras hela tiden, vänner försvinner, vänner du finner, vänner du saknar, vänner som alltid finns där. Ibland är du glad, ibland är du sur/arg/irriterad och ibland är du ledsen. Vissa dagar kan vara toppen och vissa dagar kan rent vara förfärliga. Med tiden ändras allt och något nytt dyker upp i livet, något du alltid längtat efter. 
Vissa dagar är livet tomt och livlöst och andra dagar underbart. Skolan finns där som en plats där man kan glömma alla bekymmer ibland och där bekymmer kan uppstå, skolan kan var plågsam i vissa lägen, men det finns alltid något gott om det. 
Det kan finnas personer du hatar, personer som svikit dig, personer som älskar dig för den du är och ingen annan, det är dom personerna som man ska bry sig om och ta vara på för då är livet som bäst! De personer som bara ska förstöra ska man blunda för och öppna ögonen för dom som vill vara en sann vän.

It might be wonderful.
En dag stod du där, du kom från ingenstans.
Du log mot mig och sa mitt namn.
Jag förstod inte mycket, men mitt hjärta bulta.
En lycka spreds sig inom mig och allt förändrades.
Ingeting var mer som förr, för du fanns där för mig nu.
Det var den lyckligaste dagen i mitt liv, då du kom och stannar där för alltid.
I mitt hjärta finns du, i min själ lever du som aldrig förr.

//Elina



2 kommentarer: