lördag 10 september 2011

when you see the rain fall down from the sky, then it's my tears you see fall

Saken är klar, det är allt eller inget.
Kom förövrigt hem från kvällens bio titt "jag saknar dig" med fina filurer.
Den var grymt bra, enligt mig i alla fall.
kan ge en snabb recension av filmen:
Redan första scenen höll tårarna på att börja falla, den var gripande. Det säger allt! De har verkligen lyckas få ihop en super film som är både gripande, tårar faller och så att skratt få ljuda. Det är omväxlingen som gör att den blir så bra! För hur skulle en film vara om man bara satt och grät genom hela filmen för att den var så sorglig? Det behövdes lite humor mitt i allt. Tvillingar har ett speciellt band mellan varandra som ingen annan förstår sig på, ett band som knyter dom samman, de gör den så verklig, tänk..de där skulle lika gärna hända i verkligheten. Filmen är byggd på två enäggstvillingar, en dör och då ska den andra försöka klara sig utan sin tvilling syster. Man ser hur hon kampas med det, inom all denna sorg, kommer glädje fram.
Har aldrig förut gråtit till en film på bio, men nu gjorde jag de, den var verkligen gripande, det fick inte ens att hålla undan, och mitt i tårarna kom scener med glädje in som gjorde att den vart ännu bättre!
Av mig får den 4,5 av 5 stjärnor, för att ibland var den lite "mysko" eller vad man nu ska säga...Men det är fortfarande ett topp betyg!
Tänkte bjuda på en låt som var i filmen, man grät nästan bara man hörde låten, för den hängde som ihop med allt!

Där har ni en underbar låt, som var med. Man börjar nästan gråta när man bara hör låten, när man sett filmen. 
Tänkte även bjuda på bilder på ett fint sällskap! 





Där fick ni lite bilder, inte alls så bra men de får duga. Fick dock inte med hela sällskapet på bild..men nästan!
//Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar