tisdag 13 september 2011

väntan varar aldrig för evigt

Idag var en lång dag, ganska lik måndagen förutom att vi hade spanska istället för idrott och att vi sluta en halvtimme senare...jaa låter inte så särskilt kul, nää. Tänk dig en spanska lektion, du får en text, du ska översätta den, ingen svår text egentligen, bara några ord, inga riktiga meningar, du lyckas inte förstå mer än hälften av orden, så var/är det verkligen för mig, jag förstod bara dom lättaste orden, men många ord som jag aldrig ens hört. Känns verkligen inte alls som någon bra start på spanskan. Det är inte kul heller, man känner sig verkligen usel, nog för att jag är det, men försöker någorlunda i alla fall, men spanskan på stadsöskolan var ju inte den bästa, kan ju böja en hel del verb och så, men småorden, dom kan jag inte alls, bara vissa, de enklaste men inte mer.

Annars har dagen varit rolig, bortsett från att lektionerna idag har inte varit så roliga, men man får stå ut, utom på matten, där är dom hemskast och jag menar verkligen hemska! Matteläraren är hemsk och det är bara förnamnet...jaa det finns inte alls mycket att säga om henne, tur att vi får en ny efter höstlovet (våran fysiklärare).
Men vi hörs, ska sova snart så. Har faktiskt varit duktig att plugga en hel del idag!
"close your eyes and say what is wrong"
//Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar