fredag 23 september 2011

Skuggan bakom kärleken

Ett sista inlägg tänkte dyka upp av mig här nu, innan jag tar och läser tills jag blundar för natten. For och handla lite mad med mamma till idag,sen gjorde jag lite kemi, på en FREDAG inte okej, men det behövdes nog. Eller gjorde det verkligen, imorgon blir det då hårdplugg för min del, hinner nästan inte plugga nå alls på söndag, så det gäller att jag kan det mesta imorgon, så jag bara behöver repetera dom 3 kapitlen vi har prov på, men det kommer nog att gå, hoppas jag, kan ju ändå en hel del redan, men sista kapitlet, de är värst, måste verkligen nöta in det imorgon.
Nu till något helt annat, jag har ju inte varit någon som "fan" av böcker tidigare, men i slutet av 9:an lyckades en fantastisk person, trolla fram en glädje inom mig, som fick mig att börja att läsa böcker och framför allt få mig att gilla och läsa böcker, till saken.Mamma sa att jag borde läsa boken som min kusin har skrivit, så jag tänkte varför inte? kika i mammas hylla såg boken, så satte jag mig i soffan och börja läsa.  

"Jorden är himlens helvete" så hette boken, den var enormt bra, det går inte att säga mer om den saken.
Den handlar om En skyddsängel som får i en speciellt uppdrag av Gud, att åka ner till jorden, till en liten pojke, som var andelens ensam. Så skyddsängel får dit till den lilla pojken, han var inte som alla andra, mobbad i skolan, hade inga vänner. Skyddsängel vart som en vän för han, hans bästa vän. En dag börja en tjej i klassen, som hade varit mobbad i sin förra skola och därför hade bytt. Han hade aldrig haft en riktigt "levande" vän förut så det var ovant, medan skyddsängel, berättade saker, försökte hjälpa han på alla sätt och vis, både från himlen och från jorden. En dag upptäckte skyddsängel en sak och.....är kärleken värld att leva för? Man kan inte säga att "jorden är himlens helvete" utan "himlen är jordens helvete" AAh mysko slut på min "fina" resenation av boken, men det ska ju vara spännande! Haha.
Ska i alla fall läsa/sova nu! Natti!
//Elina
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar