onsdag 21 september 2011

om jag ändå kunde se vad du skrev

Ett avslutande inlägg, innan jag har en fin dejt med boken och sen med john blund. Har varit flitig, gjort spanska, gjort like kemi, gjort ännu mer spanska, så har min härliga plugg kväll sätt ut, ganska mysigt, njaa inte precis, men det är en typisk kväll. Bortsett då från spanskan.

Uppe i ett träd jag sitter
mörkret är här och stjärnorna dom lyser ovan 
drömmarna flödar högt över skyn
ögonen glittrar
ett leende blir bredare
marken den jag inte kan se
genom mörkrets tjocka dimma
ett brak jag hör
en gren går sönder
faller jag gör
rakt ner i din famn 
mitt hjärta bulta högt och tydligt
kinderna mina vart röda och sköna
från ingenstans du kom
rädda mig när grenen sa brak
du fanns där i sista sekund
dina ögon dom glittra 
som stjärnor på himlen
allt vart klart
när du kom till hands   
kärleken flöda högt över skyn



//Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar