lördag 31 december 2011

Ett sista stopp

                        Två blir vi tillsammans.                                           Upp och ner på världen du vänder.
                       Ensam går inte allt leva.                                                      I mig och över allt.
                     Utan dig, vad gör man då?                                                       Tro det eller ej        
           Utan en vän hur ska man då orka leva?                                      Min värld vänds till rätta. 
                   Glada vi blir, skrattar och ler.                                                     Med dig nära.
                  Tillsammans med våra vänner.                                      Allt blir klart och jag kan le igen.
    Fiender vi skapar, men i slutet blir vi alla vänner.                                 Tillsammans med dig.      
               Upp och ner, som vågor på sjön.                                               Och mina vänner.


                     Vad finner jag egentligen..                                                   Dina ord gjorde ont.
                 En sten, som är ihålig och tom.                                          Jag trodde jag var din vän. 
                            Allt är som luft..                                                          Din blick skada mig. 
                 Inget finns där, ingen bryr sig.                                              Dina ord tog kol på mig. 
                        Jag är luft, tom luft.                                                            Vad har hänt? 
                Ett ljus blända mig, någon kom.                                                 Det vet bara du. 
Tog tag i min hand, titta rakt in i mina ögon och sa "hej".                                   Inte jag. 
                            Paff var jag.                                                                       Bara du. 
                  Bara din blick förlama mig.                                                      Min hjärna är tom. 
          Din beröring fick mitt hjärta att stanna.                                     inga ord inga tankar finns där. 
                           Allt blev tyst.                                                                       Bara luft. 
En ny människa föddes inom mig och hopp växte fram.                                Allt bara dog ut. 
              Jag ville aldrig släppa din hand mer.                                         När jag hörde dina ord.
      Av rädsla att du skulle försvinna som alla andra.                      Det ändå som kom fram var en tår.
         Du gjorde inte det du fanns där då och nu.                                  Tåren droppa ner på pappret.  
                   Varm i hela kroppen är jag.                                                      Förstod inget alls. 
 Jag ser ditt varma leende och fattar aldrig att det är sant.                Men dina ord dom eka inom mig. 
    Detta är något speciellt, något som får vara för evigt.                              Tomma hårda ord.


   Du säger saker, men inte ett ord betyder något.                                   Uppe i ett träd jag sitter.
       Du hoppas för allt att dom är dina vänner.                          Mörkret är här och stjärnorna dom lyser ovan. 
                Allt är en ändå stor bluff.                                                 Drömmarna flödar högt över skyn.
                  Mörkret omringar dig.                                                                  Ögonen glittrar.
                  Inget ljus finns kvar.                                                             Ett leende blir bredare.
                   Hoppet försvinner.                                                            Marken den jag inte kan se.
            Dom du trodde var dina vänner.                                              Genom mörkrets tjocka dimma.
      Var bara luft som dina ord du sa till dom.                                                 Ett brak jag hör.
     Inget av de du sa betydde något för dom.                                               En gren går sönder.
                  För du var bara luft.                                                                      Faller jag gör.
                Tom genomskinlig luft.                                                              Rakt ner i din famn. 
                Mörkret omsluter dig.                                                     Mitt hjärta bulta högt och tydligt. 
       Tårarna svider, hjärtat slag minskar.                                        Kinderna mina vart röda och sköna.
            In i det sista glöd av hopp.                                                         från ingenstans du kom.
  Av att någon ska älska dig för den du är.                                        rädda mig när grenen sa brak.
        Inte älska för den du borde vara.                                                  från ingenstans du kom.

Detta var lite gamla texter från i år, och nu kommer bilder. 
Tänkte såhär, att en bild säger ju mer en 1000 ord och då borde denna bild säga ord som täcker ett helt år. 
Först var min tanke att göra ett bildspel, men det skulle bli så enormt långt och tråkigt så varför inte bygga ett pussel av alla bilder. 

Om jag skulle sammanfatta mitt år så har det varit väldigt dramatiskt till viss del. Andra delar har varit underbara. 
Många tårar har fallit av både sorg och glädje.
Många nya fina vänner har jag också fått. 
Hmm... vad mer kan jag säga, eller jag låter bilden tala istället. 
 Det är en minut till klockan är 00.00 och ett nytt år sätter sina fotspår i mitt liv. Med nya upplever att ta del av, många underbara  minnen att skapa, många nya skratt. Okej ja ni fattar. Tänkte vara snäll att skriva GOTT NYTT ÅR!!! Hoppas ni fick en super duper bra avslutning och att ni får en fantastisk början på det nya året som har tagit sin plats. HEJDÅ 2011 OCH HEj 2012! 
//Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar