måndag 26 december 2011

Det finns en blomma vit som snö, Kan ej vissna, kan ej dö. Dess namn känner du nog igen, trofast vänskap heter den.

Måste säga att jag blev väldigt berörd av det du skrev Elina. Vi kanske har en annan vardag nu med nya vänner och nya vanor, men ingen kommer någonsin kunna ersätta dig, aldrig. Du ska veta att jag också saknar dig, efter att spenderat nästan varje dag med varandra förut. Och om jag någon gång skulle behöva dig vet jag att du kommer stå där med öppna armar och finnas för mig. Tack för att du är du och ingen annan

Jag sådde några blommor, en för varje vän
Jag tror att det var fyra, men särskilt minns jag en
Det blev höst och vinter och blommorna de dog
Men på våren kom de åter, men bara tre stod kvar och log
Sen kom regnet med moln stora grå
Nästa gång jag fann dem så var det bara två
Sen kom solen med allt ljus den har
Plötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvar
Du härdades i solsken, du drunknade i regn
Men en sak är säker, du är en riktig vän
                      
Många kramar Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar