söndag 25 december 2011

det är svårare att säga än att tro


Jag har en vän som betyder enormt mycket för mig och det är Elin.
Jag har gått i samma klass som henne sen 6:an då jag bytte till Stadsön, men inte fören i mitten av 7 börja vi lära känna varandra. Sommaren mellan 7:an och 8:an var första gången vi var med varandra och den sommaren knöt vi ett vänskapsband som aldrig kommer att klippas av, det var en av mina bästa minnen någonsin. Jag är inte som alla andra och du accepterade mig precis som jag var/är. Båda två var väldigt blyga men tillsammans vart vi starka, vi kanske inte exakt sa som vi tyckte men tillsammans vart vi starka, en hel del av de blyga tjejerna vi var försvann.

Jag hade den bästa högstadietiden tillsammans med dig, vi var/är inte som alla andra, vi hade kul på ett sätt som ändra inte hade, många tyckte säkert vi var konstiga, men inte brydde vi oss om det, vi fortsatte ändå.
Du kanske inte alltid våga säga vad du tyckte och tänkta när vi var med varandra, och inte jag heller alltid, men vi hade nästan ett speciellt språk till varandra som ingen annan förstod sig på.

Jag älskar dig precis som du är, för du är min vän, en väldigt viktig vän, min bästa vän och ingen kan ersätta dig.Vi har gått skilda vägar nu och går olika linjer, träffas ganska sällan, för båda är upptagna med läxor och du ska veta jag saknar dig och den tid då vi spendera nästan varje dag tillsammans.
Oavsett hur många fina vänner jag har fått kommer ingen aldrig någonsin att kunna ersätta dig.
Vi var ganska olika till en viss del och lika till en annan och det var nog de som fördes oss samman och det ångrar jag inte ett dugg av. Vi har ett speciellt band mellan oss som aldrig kommer att brytas.
Jag är så glad att du accepterade mig precis som jag var och är, för det har inte alla gjort, jag vet att jag var annorlunda när jag kom, jag var inte som alla andra tjejer och efter halva sjuan av en slump när vi valde samma elevens val fick vi två chansen att lära känna varandra och på så sätt, kom våran otroliga vänskap till.
Jag saknar dig, men när tiden väl är kommen kommer vi ses, jag kommer alltid att finnas där för dig hur tufft livet än är, så finns jag där och du kan prata med mig. Jag vet att även du finns där för mig. Du är omtänksam super snäll, glad och trevlig tjej och ingen kommer någonsin att ta ifrån våran vänskap från oss.
Vår vänskap kommer att leva vidare och ingen kan någonsin ersätta dig som min bästa vän.















Många otroliga minnen vi har tillsammans! ord finns inte till att beskriva.
Kram/Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar